piątek, 23 września 2016

Sos grzybowy z suszonymi pomidorami

Dzisiaj cieszę się jak małe dziecko!!!!. W listopadzie zeszłego roku, po przeszło pięcioletnim prawie bezawaryjnym funkcjonowaniu siadł mi komp. Wieczorem było wszystko ok, rano - ciemna dziura. Od kilu miesięcy niczego nie zapisywałam na przenośnym dysku, więc wszystko poszło.....w cholerę :(. Biegałam od jednego informatyka do drugiego z wyjętym twardym dyskiem, bo serce mi się kroiło - tyle mojej pracy przepadło (mam ochotę wyrazić się inaczej). Zawsze padała jedna odpowiedź : tutaj niczego nie ma, bardzo mi przykro...ZAŁAMANA!!!
Miesiąc temu po kilku dobrych latach od studiów, spotkałam się z moim znajomym. Studiowaliśmy razem w Słupsku "reskę". Jasiek był uzupełniającym wykształcenie "niebieskim". Fajne stare czasy....
Od słowa, do słowa: Violka dawaj ten dysk - no i poszło!!!! Dzisiaj jestem w posiadaniu moi staroci :D:D:D. Odzyskał wszystko - jak zobaczyłam co, to sama się zdziwiłam :) Nie wiem jak on to zrobił, ale jest - brawo informatycy z policji !!! Bardzo dziękuję :D

A to jeden ze staroci, czyli przepis na pyszny sos grzybowy z suszonymi pomidorami:


Składniki:
około 800 g grzybów (u mnie podgrzybki, borowiki, maślaki),
½ słoiczka suszonych pomidorów (użyłam bardzo aromatycznych z zalewy ziołowej),
2 cebule,
3 ząbki czosnku,
sól,
pieprz,
ziele angielskie,
liść laurowy,
słodka papryka w proszku,
zioła prowansalskie,
olej do smażenia,
1/3 szklanki słodkiej śmietanki (użyłam 30%),
szczypiorek,
natka pietruszki

Sposób przygotowania:
Grzyby oczyścić, dokładnie umyć, większe okazy pokroić.  Włożyć do garnka, zalać wodą, doprowadzić do wrzenia. Następnie zmniejszyć ogień i gotować 20 minut. Ugotowane grzyby przecedzić na sicie. W międzyczasie pokroić obraną cebulę i czosnek oraz odcedzone z zalewy pomidory. Wrzucić na rozgrzany olej i krótko przesmażyć. Ugotowane wcześniej grzyby przełożyć do garnka, dodać podsmażoną cebulę, czosnek i pomidory. Zalać wodą (ma przykryć składniki), posolić i dodać resztę przypraw. Zagotować i zredukować ogień. Gotować 20 minut. Pod koniec gotowania sos zaprawić słodką śmietanką. Całość posypać posiekaną natką pietruszki i szczypiorkiem.






Smacznego życzę i pozdrawiam Was kulinarnie :)

9 komentarzy:

  1. Wiolu, pozwolę sobie wypróbować ten przepis.
    Dobrze, że są informatycy, którzy znają się na rzeczy!
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam grzybowe sosy, a ten bardzo mnie zaciekawił, na pewno wypróbujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepysznie wygląda i chętnie bym spróbowała, więc skorzystam z przepisu i zrobię taki :-) i świetnie, że odzyskałaś dane z dysku. Pozdrowienia cieplutkie przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję ślicznie Panie i Panowie :). Przepis polecam, bo naprawdę wart wypróbowania. Serdecznie Was pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Staroć nie staroć ale jak zwykle piękne zdjęcia :)
    Violka zazdroszczę talentu :)

    OdpowiedzUsuń