czwartek, 26 lutego 2015

Spaghetti bolognese z mascarpone

Szybki i bardzo smaczny obiad lub kolacja.
Przepis z książki kucharskiej, troszeczkę przez mnie zmodyfikowany :)



Składniki:


500 g mięsa mielonego ( u mnie łopatka wieprzowa),


0,5 l soku pomidorowego,


1łyżka koncentratu pomidorowego,


2 ząbki czosnku,


2 łyżki sera mascarpone,


100 g startego żółtego sera,


pęczek bazylii,


łyżeczka suszonego oregano,


sól,


pieprz,


słodka papryka w proszku,


opakowanie makaronu spaghetti



Sposób przygotowania:


Czosnek przecisnąć przez praskę i wrzucić na rozgrzaną oliwę. Dodać mięso mielone, sól, pieprz, słodką paprykę, oregano i dokładnie obsmażyć. 

Następnie dodać sos pomidorowy, koncentrat i posiekaną bazylię. Wymieszać.


Gotować na małym ogniu przez około 20 minut. Po tym czasie dodać mascarpone, dokładnie wymieszać i jeszcze chwilę gotować. Zdjąć z ognia.


Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu. 

Makaron wyłożyć na talerze, polać sosem i posypać startym żółtym serem.



Smacznego!


3 komentarze:

  1. Uwieeelbiam spaghettii, ale wersji z mascarpone jeszcze nie jadłam. Przepis do wypróbowania :)
    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie jadłam z mascarpone, ale wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale cudowne danie. Bardzo lubię makaron ale w takiej postaci jeszcze nie jadłam. Musi smakować rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń