piątek, 4 grudnia 2015

Wigilijna zupa kasztelańska

I jeszcze świąteczne tematy - dzisiaj bardzo smaczna zupa :). Przepis dostałam od znajomej, która była zachwycona tą zupą. Ja i moja rodzina potwierdzamy – bardzo wykwintna w smaku zupa grzybowa.



Składniki:
300 – 350 g suszonych grzybów, najlepiej borowików,
1 marchew,
1 pietruszka,
1 duża cebula,
kawałek selera,
1 szklanka wytrawnego wina (użyłam białego),
niepełna szklanka słodkiej śmietany (użyłam 18%),
2 łyżki koncentratu pomidorowego,
2 łyżki mąki,
oliwa lub olej do zeszklenia cebuli,
liść laurowy,
ziele angielskie,
pieprz prawdziwy mielony,
sól,
kostka grzybowa,
natka pietruszki do posypania

Sposób przygotowania:
Grzyby zalać winem i odstawić do namoczenia na kilka godzin. Po namoczeniu zagotować, zmniejszyć ogień i gotować około 20 minut. Przestudzić, wyjąć grzyby(zachować wino) i pokroić w kostkę.
Wino przelać do garnka, dolać litr wody, dodać liście laurowe, ziele angielskie, pieprz, sól i kostkę grzybową – zagotować i zmniejszyć ogień.
Cebulę obrać, pokroić w drobną kostkę i zeszklić na oliwie. Pietruszkę, marchew oraz seler obrać i pokroić w drobną kostkę. Wszystkie warzywa przełożyć do garnka, dodać pokrojone grzyby oraz koncentrat pomidorowy. Całość gotować do czasu aż warzywa zmiękną.
Mąkę rozrobić w śmietanie i zaprawić zupę. Chwilę pogotować. Przed podaniem posypać posiekaną natką pietruszki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz